Een populaire vorm van outsourcing is fulfillment. Alles rondom het bestelproces wordt uitbesteed, zoals het voorraad- en webshopbeheer, order picken, transport, het printen/kopiëren van gepersonaliseerde brieven, etiketteren en postbezorging. Naast de opslag van goederen en het verzendklaar maken van de bestellingen wordt ook de retourverwerking, administratie en klantencontacten door ons als thuiswerkcentrale afgehandeld. Ideaal voor de continuïteit van uw bedrijf, waarbij direct ingespeeld wordt op fluctuaties in de vraag naar uw producten.
Naarmate uw onderneming groeit, kunt u kiezen om ‘de achterkant’ van het bestelproces door onze thuiswerkcentrale te laten uitvoeren. In principe behelst fulfillment alle processen die in gang worden gezet wanneer de klant op ‘bestel’ klikt.
Het boeken/administreren van de bestelling
Het printen en kopiëren van bijbehorende eventueel gepersonaliseerde brieven, inclusief etiketten
Postbezorging
Het versturen van een bestelbevestiging naar de klant
Het logistieke proces
Voorraadbeheer
Order sourcing: Waar is het bestelde artikel? Ligt het op voorraad of moet het besteld worden?
Klaarmaken/inpakken van de bestelling
Bezorging (transport)
In ontvangst nemen van retourzendingen
Het factureren van de bestelling aan de klant
Het incasseren/verwerken van (terug-)betalingen.
(Telefonische/online) klantenservice
Bij fulfillment hanteren wij als thuiswerkcentrale een evenwichtige prijs/kwaliteitverhouding. Uw producten worden gegarandeerd op tijd geleverd en u hoeft nooit extra personeel in te zetten. Daarnaast beschikken wij als fulfillment-aanbieder logistiek gezien over meer dan voldoende expertise.